Korang Pernah Mimpi Tentang BAYI?? SERAM… Inilah Maksud Jika Selalu MIMPI Bayi !!!

| September 16, 2016 | 10 Comments

Korang Pernah Mimpi Tentang BAYI?? SERAM… Inilah Maksud Jika Selalu MIMPI Bayi !!! | Bismillahirrahmanirrahim.

wanitadannesan

Assalamualaikum. Terima kasih admin sebab approvekan sharing saya ni. Saya selalu jadi tukang baca dalam page ni. Banyak benda saya dapat. Yang baik yang buruk. Hehe. Mungkin hari ni perkongsian saya boleh jadi manfaat untuk orang lain. Insyaa Allah.

Saya nak share satu perkongsian yang mungkin ramai pernah hadapi, atau pun ramai yang tak berapa ambil kisah hal ni.

Siapa pernah mimpi bayi? Sama ada nampak bayi (orang lain tengah dukung), dukung bayi atau menyusukan bayi dalam mimpi? Kadang-kadang jugak kita mimpi ada orang nak bagi bayi tu dekat kita? Masa nak dukung tiba-tiba tersedar dari tidur.

Untuk yang biasa dengan perubatan Islam mesti dah tahu apa sebenarnya maksud mimpi bayi ni.
Untuk yang tak tahu sebenarnya mimpi bayi ni bermakna kita sedang dalam gangguan jin atau lebih tepat sebagai saka.

Tidak menjadi masalah kalau kita hanya nampak sahaja bayi dalam mimpi. Maksudnya kita tak sentuh langsung bayi tu dalam mimpi kita. Kalau dah start dukung tu bermakna kita dah terima saka ataupun jin dah ada masuk dalam badan.

Pernah ada sahabat yang mesej saya bertanya pasal gangguan jin ni. Dia kata dia selalu susah tidur malam. Kadang-kadang dia nampak kelibat lembaga hitam. Dia selalu mimpi dia sedang menyusukan bayi. Sampai dia rasa sayang dengan bayi tu. Rupanya dia pernah terima saka dari arwah nenek dia waktu dia masih kecil. Tanpa dia tahu.

Almarhum Tuan Guru Haron Din  dulu pernah bagitahu bila kita boleh nampak benda halus, bukan bermakna kita ada kelebihan. Tapi mintalah dengan Allah supaya sembuhkan kita dari penyakit tu, bila sampai tahap kita boleh nampak macam-macam benda ghaib bermakna kita sedang dalam sakit. Jangan berbangga dengan benda-benda macam ni. Kalau boleh cari lah perawat dari pusat rawatan Islam minta rawat dari penyakit ni. Takut menjadi mudarat dengan diri kita nanti.

Ada tak antara teman-teman pembaca yang pernah terima barang kemas warisan nenek moyang? Ataupun barang-barang yang dibuat dari emas. Selalunya barang kemas ni nenek moyang kita akan bagi sebelum dia meninggal dunia. Boleh jadi masa tu lah saka tu diwarisi. Kita terima barang kemas tu bermakna kita sedang warisi saka dari nenek-nenek kita tanpa sedar. Ada jugak kawan saya pernah tanya pasal gangguan yang dia alami. Bila saya tanya lebih lanjut rupanya dia pernah terima barang kemas (emas) dari arwah nenek dia beberapa minggu sebelum nenek dia meninggal. Bila saya bertanya baru dia sedar rupanya gangguan yang dia alami bermula selepas dia terima barang kemas yang nenek dia beri kepada dia.

Orang yang ada saka ni, selagi dia tak wariskan saka dia tu pada orang lain dia memang akan susah nak meninggal dunia. Mungkin dia dah meninggal tapi saka tu masih akan tetap hidup dalam badan dia. Menyebabkan dia nampak masih hidup pada waktu tu. Arwah atuk saya, beberapa hari sebelum dia meninggal rupa dia dah lain dah. Waktu tu kami sekeluarga jumpa dia dekat emergency room. Saya cuba pegang tangan atuk saya, lepas tu saya tengok muka dia dah macam bukan rupa atuk saya. Mungkin cuma perasaan saya je waktu tu. Tapi lepas beberapa hari, bila atuk meninggal baru lah nampak muka atuk yang kami kenal selama ni. Sebelum tu memang nampak lain. Saya memang tahu atuk ada saka. Mungkin saka tu dah diterima orang lain dah. Tapi tak tahulah siapa yang terima. Lepas tu atuk pun pergi jauh tinggalkan kami semua.

Dulu, saya selalu mimpi benda tak baik. Pernah beberapa kali saya mimpi orang bagi benda dalam plastik hitam. Orang dalam mimpi tu perempuan rambut panjang. Pernah sekali saya terima plastik tu, bila saya buka isi dalam plastik tu daging mentah. Esoknya bila bangun dari tidur seluruh keluarga sakit. Rupanya mimpi tu petunjuk sihir yang dihantar dekat keluarga kami. Ada yang kata best dapat mimpi petunjuk macam ni, tapi sebenarnya tak best pun. Dalam mimpi macam-macam benda saya nampak. Dan saya tak suka tengok benda tu dalam mimpi saya. Saya tak suka mimpi benda-benda yang menakutkan. Saya tak suka dengan perempuan yang saya nampak dalam mimpi saya. Saya selalu tak dapat tidur lena bila dah mula mimpi maca tu. Alhamdulillah sekarang saya dah tak mimpi buruk-buruk dah. Saya selalu minta dekat Allah saya tak mahu mimpi macam tu lagi.

Sebenarnya nak cakap, benda mimpi bukan semua mainan tidur. Tapi kalau dah kita asyik mimpi benda yang sama maknanya ada lah maksud mimpi tu yang sebenar. Saya bukanlah arif sangat dalam benda ni. Saya cuba belajar, kadang-kadang saya baca. Dengar ceramah pasal SAKA dan SIHIR ni. Sekiranya ada mana-mana bahagian dalam cerita saya ni yang salah, mohon sesiapa tolong betulkan.

Apa yang saya share bukan bermaksud saya berlagak pandai dalam bab ni, tapi saya nak share pengalaman saya yang mungkin ada sebahagian pembaca alami jugak. Mungkin ada yang alami benda sama tapi tak tahu benda ni jadi sebab apa. Mana tahu ada yang nak share cerita sendiri. Boleh jugak tambah apa yang saya dan teman pembaca yang lain tak tahu. Boleh sama-sama tambah ilmu. Sebab bab sihir ni boleh jadi isu hidup dan mati. Saya dah puas dengar cerita orang meninggal sebab sihir. Saya dah puas tengok macam mana teruknya kesan sihir ni dekat keluarga orang lain. Sihir ni teruk macam mana pun insyaa Allah ada jalan sembuhnya.

Saya pernah nampak dengan mata kepala saya sendiri seorang budak yang satu badan penuh dengan kudis, tak mampu berjalan dah nak berdiri pun dah tak boleh. Dalam tempoh beberapa tahun dia sihat alhamdulillah lepas bertahun-tahun berubat dengan Darussyifa’. Saya sendiri nampak macam mana dia berubah, dari pertama kali dia datang didukung ayah dia dan bila dia sihat mampu berjalan dengan baik tanpa perlu didukung lagi. Kulit dia pun dah pulih walaupun masih ada parut yang tinggal tapi lebih baik dari kudis-kudis yang pernah ada dekat seluruh badan dia dulu.

Macam makin lama makin panjang lah pulak cerita saya ni. Hehehe. Insyaa Allah ada kesempatan lain hari saya share cerita lain pulak. Terima kasih semua yang dah membaca. Selamat berkongsi ilmu ^^

Assalamualaikum.

Sumber : Cik Saudari

P.S. 1 – Peguam Ini Dedah CARA² Tuntut Hutang Kawan² Dan Saudara Mara Guna Mahkamah Yang Ramai Orang TAK TAHU !!!
P.S. 2 – Bayi ‘Muncul’ Sebelah Ibu Yang Meninggal Dunia. Ustazah Ini Kongsi Pengalaman Urus Jenazah Wanita Digilis Lori !!!
P.S. 3 – Anak ‘Hilang’ Ketika Tarawih. Wanita Ini TERKEJUT Bila Anaknya Bersama Wanita Berpakaian Serba Hitam !!!
P.S. 4 – Dari Mana Punca Air Sungai. Lelaki Ni Dedah Teori Yang Buat Ramai Kata WOW !!!
P.S. 5 – Khairul Idham Menang Perlumbaan. Inilah Luahan KECEWA Bapanya Dengan Apa Mereka Tanggung Yang Ramai TAK TAHU !!!

PALING POPULAR BULAN INI .. JOM BACA !!

Tags: , , , , ,

Category: Kisah Pelik/Seram

About the Author ()

Comments (10)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. cikk mimpi pelik says:

    saya tengah hamil dan dalam seminggu berturut2 saya bermimpi tentang bayi dan saya makan dan dalam makanan saya ada bnde2 tajam . . allah huakbar

  2. hamba allah says:

    kalau bermimpi bayi bertali pusat adakah ia gangguan jin …harap balas segera…

  3. syikien2128 says:

    kalau kita mimpi buaya ? apakah maksudnya ?

  4. insan biasa says:

    salam..adk sy dah bnyk kli mmpi org tua bg bayi dkt dia..mula2 dia xambk tp dah bnyk kli dia mmpi n lastly dia ckp dia ambk bayi tu sbb kesian..apa mksd semuanya tu ya ?

  5. rikaz says:

    klau mimpi kita bagun dp mimpi dan x leh gerak atau bersuara dan rasa badan mcm berat mcm mana tu?

  6. adiey says:

    aku mimpi ada org serahkan bayi kt aku . dn dia ckp bayi tu aku punye dan seingat aku bayi tu masih ade darah lagi kt badan dia .. aku dukung bayi tu dn cuba azan kt telinga dia tpi tersedar dari tido . utk pengetahuan aku seorang lelaki . ada makna tk mimpi ni??

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *